Càri felibresso, car felibre, cars ami,
« Ah ! que fai bon pouja sènso relàmbi
Vers soun desir, emai siegue qu’un sounge ! »
Frederi Mistral,
Lou Pouèmo dóu Rose, cant 7
Alor que lou ridèu vèn de toumba sus 2023, la lus desenant ilumino l’an nòu, sis espèr e si raive. 2024 sara uno annado de fèsto, d’enavans e d’estrambord à l’ouro de celebra lou Mèstre, soun prèmi Nobel e li 170 an de la foundacioun dóu Felibrige.
Alor que lou mounde destimbourla parlo mai que mai d’universalisme, lou Felibrige, sus la bono draio, se counjugo au presènt coume un biais de viéure sa lengo e sa culturo, pasta de soun istòri, de si rescontre e fort dis evoulun dóu tèms que saup encapa. Mai que jamai, afourtissèn l’unita dins la richesso de nòsti diversita dins l’ensèn de nòsti mantenènço, d’Aquitàni à l’Auvergno, de Lengadò-Roussihoun au Limousin, de Gascougno-Aut-Lengadò à la Prouvènço.
Auren, tout-de-long d’aquesto « annado Frederi Mistral », en liame emé la regioun Sud e nòsti partenàri noumbrous, lou plesi emai lou devé de se recampa.
Longo-mai au Felibrige e à si felibre e ami !
VŒUX POUR LA 170ème ANNÉE DU FÉLIBRIGE !
« Ah ! qu’il fait bon naviguer sans relâche,
Vers son désir même s’il n’est qu’un rêve ! »
Frédéric Mistral,
Le Poème du Rhône, chant 7
Chères félibresses, chers félibres, chers amis,
Alors que le rideau vient de tomber sur 2023, la lumière désormais se braque sur la nouvelle année, ses espoirs et ses rêves. 2024 sera une année de fête, d’énergie et d’enthousiasme au moment de fêter Frédéric Mistral, son prix Nobel de littérature et les 170 ans de la fondation du Félibrige.
Alors que le monde troublé parle toujours plus d’universalisme, le Félibrige, sur le bon chemin, se conjugue au présent comme un art de vivre sa langue et sa culture, nourri de son histoire, de ses rencontres et fort des évolutions de son temps qu’il sait saisir. Plus que tout, affirmons l’unité dans la richesse de nos diversités dans l’ensemble de nos maintenances, d’Aquitaine à l’Auvergne, du Languedoc-Roussillon au Limousin, de Gascogne-Haut-Languedoc à la Provence.
Nous aurons, tout au long de cette « année Frédéric Mistral » en lien avec la Région Sud et nos partenaires, le plaisir et le devoir de nous retrouver.
Longue vie au Félibrige, aux félibres et à ses amis !
Œuvre originale de Caroline Malatrait, « Mistral, flour de l’age », photographie 2023, cynotype, avec la complicité du Musée Mistral de Maillane. Commande du Félibrige.